středa 23. ledna 2013

Reportáž z aktualizace Prima 1.2 na 2.4

V úterý se mi po jednodenní přípravě podařilo přemigrovat z Prima 1.2 na Primo 2.4. Ihned funkční. Vzhledem k tomu, že mě naviextras.com nemá rádo a mám v navigaci řadu úprav, tak to nebylo snadné.

První a nejdůležitější věc, kterou vždy před každou velkou úpravou musíte udělat je záloha. Tak jsem desítky minut zálohoval data z navigace (malé soubory s nastavením se pomalu kopírují). Poté jsem si rozbalil staženou verzi nového Prima 2.4 a následně na počítači začal várku úprav.

Tu jsem ale dělal až na kopii nového Prima 2.4, abych se mohl v případě potřeby vrátit k neupravené verzi. Doplnil jsem sys.txt mými zápisy a zkontroloval jsem, že žádné nové potřebné tam nepřibyly. Ty, co jsou tam standardně jsou využitelné jen pro PDA s Windows Mobile.

Do složek v content jsem zkopíroval své soubory ze zálohy (složky cars, userdata, global_cfg apod.). Našel jsem si novou databázi radarů a tu jsem nahrál do content/speedcam.

Následně jsem se vydal na forum.entershop.cz, abych si vybral nový skin kompatibilní s Primem 2.4. Objevil jsem tři možnosti - Gurjon, Dimka a Fmilan&amatér. Jen jeden měl na fóru zobrazeny screenshoty a obsáhlý doprovodný komentář. Tím byl ten od Fmilana a amatéra. Vzhledem, že je od českých autorů, odpadá starost s počešťováním a sháněním lokalizace a její úpravy.

Rozbalil jsem archív se skinem a z něj překopíroval potřebné soubory na svá místa. Obsahuje nový lokalizační soubor pro ČJ a slovenštinu (content/lang), nový font (složka ui_igo9) a složku utility s vybavením pro FontChanger a MapChanger.

MapChanger vyžaduje nastavení v utility\utility.ini. Doplňte správné cesty a pokud v MapChangeru budete měnit i POI, nezapomeňte změnit swpoi=0 na swpoi=1.

Pro nové dvojkové Primo je potřeba i nová verze TTS hlasu. Pro ní jsou potřeba i jiné podpůrné soubory. Zcela nová složka tts_nua_v5, složka UX a tři nové dynamické knihovny do rootu Prima. Upravená Zuzana a jazykový balíček by již měly mít v sobě vše potřebné pro hlášení radarů bez nutnosti dodatečných zápisů v sys.txt (potřeba ještě ověřit).

Pak jsem si upravil textury budov, aby nebyly fádně šedé. Textura buildings.text skončila v data.zip a ve složce scheme osm upravených témat (pozor: v navigaci po naběhnutí je témat deset - dvě jsou odněkud data.zip a ty ty úpravy nemají, stačí vybrat jiné barevné schéma a tam už jsou).

Nakonec jsem se jal přenést mé staré nastavení. Překopíroval jsem složku save\tracks a soubory cityhistory_v4.sav, history.sav, route.dat, street_history.sav a user.poi. Ani to mě ale neuchránilo od toho, aby mě navigace po prvním spuštění do nalezení GPS signálu nevzala někam do Ruska a nenabízela mi opět ukázkové trasy pod pravým tlačítkem, nejspíš místo menu.

Po prvním spuštění nového Prima s novým skinem mi náladu trochu pokazila spouštěčí a vypínací animace. Ty obrázky se mi nelíbily, a proto jsem si je změnil. Taky mě mírně zaskočil nový MapChanger. Nechtěl správně mapy. Posléze jsem zjistil, že už zareagoval na změnu jména TeleAtlasu na TomToma a nyní již není správné jméno pro složku map_ta, ale map_tt.