neděle 10. března 2013

Primo a restartování při změně šipky ukazatele (car)

Možná jste si také stáhli nějaké rozšířené balíčky autíček pro změnu šipky ukazatele a navigace se Vám po vybrání Vašeho vytouženého modelu autíčka restartuje. Nyní po kratším výzkumu (ne)přináším odpověď PROČ.

Předně je nutné poznamenat, že existují dva druhy souborů s autíčky - ten pro Primo a starší pro iGO8. Liší se soubory obsaženými v archívu:

vlevo iGO8, vpravo iGO Primo, autor: amatér

Pokud v Primu chcete nastavit autíčko pro iGO8, navigace se restartuje, ačkoliv ve výběrovém menu ho mohla správně zobrazit. To samé se ale občas stává i u souborů určených přímo pro Primo.

Nedalo mi to spát a zkoumal jsem, proč to dělá. U jednoho z autíček, u kterého jsem to zkoumal jsem se to jal zjišťovat. Všechny potřebné soubory byly přítomny, zápisy vypadaly správně...

Potom jsem si všiml rozdílů a vzpomněl na přidávání vlastního POI z KML souborů u staršího Prima - v názvu autíčka byla mezera! Soubory v archívu byly pojmenované stylem "Dlouha_mezera" - při tom u Prima 1.1 a vytváření zápisů pro KML soubor jsem se dozvěděl, že podtržítko pro Primo znamená, že další písmeno je automaticky velké.

Logika pojmenování souborů v archívu byla taky odlišná, než u ostatních archívů - vyskytovaly se v nich generické, neunikátní názvy. Po manuální korekci konfiguračního souboru se mi u dvou problémových modelů aut podařilo dosáhnout nápravy.

Před zásahem:

    [Ferrari Spider]
    name="Ferrari Spider"

    display_scale=130
    map_scale=110

    icon="ico.spr"

    2d_day="topview.spr"
    2d_day_ghost="topview.spr"
    2d_night="topview.spr"
    2d_night_ghost="topview.spr"

    3d_day="Ferrari_spider.mdl"
    3d_night="Ferrari_spider.mdl"
    3d_day_ghost="Ferrari_spider.mdl"
    3d_night_ghost="Ferrari_spider.mdl"

Po zásahu:

    [Ferrari_Spider]
    name="Ferrari_Spider"

    display_scale=130
    map_scale=110

    icon="Ferrari_Spider_ico.spr"

    2d_day="Ferrari_Spider_top.spr"
    2d_day_ghost="Ferrari_Spider_top.spr"
    2d_night="Ferrari_Spider_top.spr"
    2d_night_ghost="Ferrari_Spider_top.spr"

    3d_day="Ferrari_Spider.mdl"
    3d_night="Ferrari_Spider.mdl"
    3d_day_ghost="Ferrari_Spider.mdl"
    3d_night_ghost="Ferrari_Spider.mdl"


Když jsem začal experimentovat s jednotlivými dílčími úpravami, nedosáhl jsem žádného výsledku kromě nových a nových restartů. Zkoumal jsem i verzi použitého ZIP archívu a formátování názvů souborů. Kromě názoru, že nový WinZip s ribbony stojí za houby a během několika minut jsem nepřišel, jak v něm zjistit požadované informace, jsem nepřišel na nic nového. Ve WinRaru jsem ověřil, že mezi funkčními a nefunkční ZIPy není žádná souvislost - obojí verze 2 a mix kódování DOS a Windows.

Tak jsem aspoň projel větší část mé sbírky 3D modelů aut a vytvořil archív se čtyřiceti dvěma autíčky, jež navigaci nerestartují. I s pomocnou rukou kasyho z fóra, jež mi dodal nezávadné základní modely aut z dvojkového Prima. Nyní tento mnou zkompilovaný archív s nezávadnými autíčky nabízím ke stažení: http://www.uloz.to/xan1vib/car-zip. Chcete-li mi udělat, stáhněte si ho z http://download.hellshare.cz/car-zip/12099432/. Vyjádříte tím uznání pisateli a přispějete tím aspoň z části na provoz weblogu.